Organizacinių pokyčių valdymas. Kas verslo laukia 2020-aisiais?

Updated: Feb 10


Kiekvienų metų pradžioje verslo organizacijos kuria ateities strategijas, planus ir bando numatyti, kas naujo laukia priešakyje, prie ko teks prisitaikyti, ką reikės pasirengti integruoti, kas reikšmingai pakeis procesus ir santykį su partneriais, klientais?


Mums, kaip pokyčių valdymo ekspertams, svarbu numatyti, kaip organizacijos priims pokyčių valdymą šiais metais? Ir ne tik šiais. Tad nuolat analizuojame, kaip keisis pati pokyčių valdymo disciplina?

Štai pagrindinės mūsų įžvelgiamos tendencijos:


1. Augantis pokyčių valdymo žinių poreikis


Jau gerą dešimtmetį bene labiausiai matoma tendencija yra vis didesnis kompetetingo pokyčių valdymo teikiamos vertės suvokimas. Įsitvirtinus projektų valdymo doktrinoms, įmonių darbuotojai išmoko valdyti ir vykdyti projektus, geba taikyti skirtingas metodikas. Kita vertus, gebėjimai įtvirtinti projekto atneštus pokyčius bei pasiimti visas jų naudas vis dar yra menki. Pastebimai trūksta žinių suvaldyti kylančias rizikas bei paversti jas stiprybėmis. Profesionalus pokyčių valdymas yra įrankis išsprendžiantis visas sunkiai diagnozuojamas ir suvaldomas žmogiškąsias ir bendrosios organizacinės elgsenos problemas. Jis padeda ne tik pasiekti užsibrėžtų projektų ir iniciatyvų strateginių tikslų, bet ir realiu laiku matuoti visų veiksmų rezultatyvumą.


Jeigu prieš gerą penkmetį pozicija “pokyčių vadovas” daugeliui skambėjo keistai, svetimai, tai per ateinančius kelerius metus daugelis šiuolaikinių organizacijų kurs pokyčių valdymo padalinius, kurie taps vis daugiau galios įgyjančiais kompetencijų centrais, padedančiais sustyguoti einamųjų procesų ir projektų valdymo komandų efektyvumą, įdiegtų naujovių organišką integraciją į kasdienius procesus.

Organizacijos ne tik supras pokyčių valdymo vertę, bet ir vis labiau vertins pokyčių valdymo poreikį kaip vieną pagrindinių organizacinių kompetencijų.


2. Didesnis vadovų noras tapti pokyčių valdymo ekspertais


Dar ne taip seniai pokyčių valdymo ekspertai buvo tapatinami su aukštos kvalifikacijos projektų vadovais. Retos organizacijos vadovas galėjo paaiškinti skirtumą tarp jų. Tai nuo pat pradžių buvo neteisingas požiūris į pokyčių valdymą. Projektų ir pokyčių valdymo neatskyrimas dažnai lėmė lėtesnį pokyčių įtvirtinimą ar net buvo nesėkmių priežastimi. Šiandien takoskyra dažnam šiek tiek aiškesnė. Tačiau tikėtina, kad per ateinančius kelis metus pokyčio pusė verslo projektuose taps tar reikšmingesnė.


Į ilgalaikius strateginius tikslus orientuoti įmonių vadovai įsisamonina, kad ne tik jie patys turi gilinti pokyčių valdymo žinias, bet ir šalia turėti stiprius šios srities ekspertus, kurie visą įmonės veiklą matytų iš "paukščio skrydžio" ir laiku galėtų pritaikyti reikiamus įrankius, numatyti kelis žingsnius į priekį, siekdami užkirsti kelią pasipriešinimui, pokyčio naudos neigimui, kontroliuotų organizacijos elgseną. Tai ne tik lemia, kad pokyčių vadovų pozicija dažniau prilyginama aukščiausio lygio vadovams arba net jiems patiems pavedamos pokyčių lyderių rolės. Taip pat jie neišvengiamai užima ne tik projektų, bet ir pokyčių projektų savininkų roles.


Pabrėžtina ir tai, kad vadovai geriau supranta savo vaidmenį pokyčiuose ir stiprų norą būti aktyviais ir matomais rėmėjais. Pokyčiuose dalyvaujantys projektų vadovai jaučia įmonės vadovų palaikymą. Gaudami aukštesnio lygio vadovų paramą, projektų vadovai ir iniciatyvų vadovai gali efektyviau jas įgyvendinti, demonstruoti lyderystę, valdyti suinteresuotus asmenis, organizacinius elementus.


3. Didėjantis pokyčių valdymo ekspertų poreikis organizacijose


Nepaisant to, kad pokyčių valdymo žinios vis aktualesnės aukštesniuose vadovų lygiuose, didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas aiškių pokyčių valdymo rolių sukūrimui organizacinėse struktūrose. Pokyčių valdymo kompetencijų turintys darbuotojai gali ne tik daug nuosekliau įgyvendinti strateginių pokyčių lemtas užduotis, bet ir įgyvendinti kasdienius, einamuosius pakeitimus.


Taip pat, esminės pokyčių valdymo žinios tampa būtinos visiems verslo projektų vadovams. Seniai įrodyta, kad projektų ir pokyčių valdymo žinių integracija ne tik padeda, bet ir yra būtina pasiekti strateginiams projektų rezultatams. Abi organizacijų kompetencijos turi veikti kartu.


Pokyčių valdymo kompetencijos poreikis nuosekliai auga, organizacijos rinksis naudoti prieinamas pokyčių valdymo metodikas, kurios pokyčiams ir projektams suteikia struktūrą, etapiškumą, nuoseklumą. Organizacijos pokyčių projektuose eksperimentuos, naudodamos skirtingus požiūrius. Visi jie suteikia komunikacijos, valdymo, rizikų numatymo įrankių rinkinus, todėl pokyčių valdymo žinios tampa artimesnės. Tačiau vis dar bus patiriamos klaidos, laiko ir efektyvumo praradimai, nes ne visi metodai yra universalūs ir tinkami visiems. Tuo labiau, kad pokyčių projektų detalaus planavimo, duomenų analitikos, tikslų struktūravimo bei rezultatų matavimo realiu laiku kompetencijos nėra taip lengvai įgyjamos. Jos ateina su patirtimi.


4. Auga porekis pokyčių valdymo mokymams


Akivaizdu, organizacijos vis daugiau investuos į pokyčių valdymo mokymus. Pokyčių valdymo bus mokomi ne tik procesų, projektų vadovai, bet ir įmonę reprezentuojantys pardavimo profesionalai, korporatyvinių klientų vadovai. Kadangi pokyčiai dažniausiai paliečia ne tik organizacijos vidaus elementus, bet ir klientus, partnerius, būtina edukuoti pardavimų padalinių darbuotojus pagrindinių pokyčių valdymo kompetencijų, kad jie patys galėtų lengviau priimti vykstančius pokyčius bei juos teisingai “parduoti” įmonės klientams.


Laukia įspūdingi pokyčių valdymo disciplinos ir jos profesionalų laikai! Praktikai gali tikėtis, kad profesija vystysis ir klestės. Pokyčių valdymas bus taikomas vis plačiau, augs profesijos poreikis. 2020-aiais, o gal truputį vėliau pokyčių valdymas turėtų pakeisti Lietuvos verslo pasaulį, todėl būkite pasirengę!

© 2019 by Change.lt

  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon